8 Ağustos 2015

Bütçe Arastırması - Salonda Nostalji

vintage salon

Yeni bir ikea araştırması ve yine bir ben :)

Üzgünüm ama ben evlenip evimin kadını çocuklarımın anası olana dek bu blogta evlilik hazırlıklarını okumak zorunda kalacaksınız gibi görünüyor. 

Bütçe Arastırması - Salonda Modern Bir Hava yazımda bahsettiğim gibi bir kaç konseptte araştırma yapıp en son hangisi olacağına karar vermeyi planlıyorum. Bugünde biraz nostalji biraz geçmiş demiş ve daldım ikeanın sitesine. 


İkea vintage koltuklar

Nostalji deyince aklıma gelen ilk şey neden tahta torna ayaklı eşyalar oluyor benim. Beyaz bu eşyalarda çok şık duruyor gerçekten ama bembeyaz da bir evim olsun istemem doğrusu. Araya biraz renk katmak lazım dedim ve oyumu kırmızının tonlarından yana kullandım. 

ikea vintage tv ünitesi ve sehpalar

Hem kitaplık hemde ortalık toplayıcı dolap olarak da kullanı bilecek bir tv ünitesi, yine torna ayaklara sahip bir orta sehpa ve yan sehpa modellerim :)


Aynı nostaljik duyguyu barındıran yemek masam, yine ona eşlik edecek 6 adet sandalyem ve duvarın bir köşesinde yerini almasını hayal ettiğim büfe ve aynası :)

vintage aydınlatma ikea

Mobilyalar nostaljik olunca aydınlatmada da tabi ki biraz romantik takılmak gerek.

Duvar aksesuarları

Gelelim salonun renklenmesine. Bunlar duvar aksesuarlarım :) En sonda ki çiçekli panoda iki tane alıp bir az aşağıda biri az yukarıda olacak şekilde asmayı hayal ettim.

Vintage ev tekstil

Tekstil ürünleri; İlk resimde ki evimizi sıcak tutacak olan halımız :) Yine hem sandalyeler hem masa beyaz olduğu için biraz renk katmak gerek dierek sandalyelerin üzerine çiçekli minderler ikinci resimde, yine çiçek desenli fon perdeler ve vazgeçilmez aksesuarlardan olan battaniyeler :)


İki adet çerçeve bizi hep yan yana görmek için :) Biri ona biri bana :) Yine masamın üzerini renklendirecek bir tabak içine krem rengi toplar :) Birde en sonda gördüğünüz vazo. Fark ettiğiniz üzere vazonun üç tane fiyatını yazdım. Çünkü ikeada bu ürünün üç boyu var. Ben kırmızı bir köşenin önünde yerde üç boy halinde dizilmiş olarak hayal ettim bu vazoları. 

Çiçekler ve saksılar

Salonumuzda iki adet pencere olduğu için birinin önüne böyle bir saksılık yakışır diye düşündüm. Saksılık içine yerleşecek kırmızı beyaz saksılar ve en sonda gördüğünüz yapay çiçekler.

İkea mumlar ve şamdanlar

İşte vazgeçilmezim mumlar. Orta resimlerde gördüğünüz şamdanların üzerinde kırmızının tonlarını taşıyan blok mumlar çok şık durur gibi hissettim nedense.

Sonucuna gelirsek; böyle bir konsepte ikeadan 10.507 TL gibi bir fiyata sahip olabiliyorsunuz. Ben çok sevdim ama henüz araştırmalarımız bitmedi tabi ki. Görmem gereken bir kaç tarz daha var karar vermeden önce :)

2 yorum:

  1. Canım ben çok beğendim yazını..:) Böyle konularda yazı okuyup fikir almaya bayılıyorum doğrusu ve bu yazın çok işime yaradı..Beyaz güzel de fazla olması sıkıntı olurdu gerçekten.Ben daha çok gri minimalist renkleri yakıştırıyorum beyaza..Birde şaşırdım bunların başına taş mı düştü çünkü ikea diyince aklıma 400 tl lik 500 tl lik sandalye ve puflar geliyor..:) Fiyatlar çok uygunmuş gerçekten..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumların için...
      Evet fiyatlar konusuna bende şaşkınım biraz aslında...
      Okudun mu bilmiyorum ama bu yazından bir yazı önce bütçe araştırması - salonda modern bir hava yazımda bir sandalye var. Pembe cam görünümlü. İki seneden az zaman önce onun şeffaf rengini ailemle oturduğumuz ev için aldık ve aldığımızda fiyatı 350 TL gibi bir şeydi. Şuan 179 TL.

      Açıkçası İkea tekrar fiyatlar konusunda çıldırmadan önce şu ev döşeme olayını halledebilsek die dua ediyorum :)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bloglar
mobilya kulübü